• english
  • german
  • swedish

A site dedicated to discussing Powerisers and to sharing photos, videos and articles about them

Welcome Guest

Log In:

Username:

Password:

register

Who's Online?

Please welcome bockbockboston, our newest member.

Who's in Chat?

In order to join chat, you must first register.

New to PoweriserPages?

If you're new, then it's very much recommended to have a look in the knowledge section- where a lot of your questions are probably answered.

Board Stats

Total Members: 2023
Total Posts: 76529
Total Topics: 4543
Total Categories: 3
Total Boards: 24

Footnote

© PoweriserPages.com 2006–2008

PoweriserPages
July 24, 2008, 10:45:10 PM
You are currently only viewing topics in English, German & Swedish. Edit Preferences

Show Posts
Pages: [1] 2 3 4 ... 97
1  Everything Else / Anything Else Powerisers / Re: Alla Svenskar, hör up! on: June 13, 2008, 06:48:18 PM
Ok, för att få lite fart på det hela. Alla som är intresserade att vara med i en klubb, PM mig mailadress och telefonnummer så skall jag sätta ihop en lista.
2  Powerising / Where to Powerise / Re: Vart? on: June 10, 2008, 11:24:38 PM
Gymnastiksalar är generellt bra Smiley Jag har hyrt en sådan gör ett tag sedan och det är jättebra om du skall öva på svårare trixs. Det blir som en "säker miljö" typ, vilket är jättebra Smiley

Det är inte säkert att man ramlar på grus, men grus är styggt mot dina styltors fötter. Jag har fått byta gummi ett antal ggr pga grus som trycks in i fötterna och tuggar sönder dem.

Jag hoppade på ett fotbollsevent på Ulleiv förra sommaren. Då var jag på löparbana och det funkade myckte bra faktiskt. Men då var det tort underlag, jag vill dock inte tänka på hur det hade varit om det hade varit vått!
3  Everything Else / Anything Else Powerisers / Re: Alla Svenskar, hör up! on: June 05, 2008, 07:49:17 PM
Inte så många ännu, om vi startar nu så blir vi väl mellan 5-7 stycken. Men man måste ju börja någonstanns Wink För två år sedan var vi bara 3 stycken svenskar här, idag är många fler Wink

Finns inga andra ställen att fråga på, detta är början för svenskar om det blir något.
4  Everything Else / Anything Else Powerisers / Re: Alla Svenskar, hör up! on: June 05, 2008, 02:52:11 PM
Vi skall nog inte hänga upp oss på ett namn, det går ju alltid att ändra om man vill. Det viktigaste är att vi hoppar tillsammans Cheesy
5  Everything Else / Anything Else Powerisers / Re: Alla Svenskar, hör up! on: June 05, 2008, 09:43:45 AM
Ok, jag brainstormar lite.

*Svenska StyltHoppar Föreningen
*Stylthopparna
*Sveriges Stylthoppare
*Fjäderknäckarna
6  Everything Else / Anything Else Powerisers / Re: Radiointerview on: May 23, 2008, 10:57:31 AM
Ohh, that is not related to the events. It's from a Swedish film classic.
7  Everything Else / Anything Else Powerisers / Re: Radiointerview on: May 23, 2008, 09:53:10 AM
Nice, well done Smiley

Polisen lät lite som han i Sällskapsresan som skall köpa tomter på Mallorca Smiley
8  Everything Else / Anything Else Powerisers / Re: Radiointerview on: May 22, 2008, 09:08:33 PM
Im deffo going to listen Smiley
9  Purchasing Powerisers / Choosing the Right Model / Re: Powerizers eller skyrunners? on: May 22, 2008, 09:07:45 PM
Vi brukar fråga vart folk bor eftersom det inte finns så många svenskar som håller på med detta Smiley Generellt sett är det så att du får vad du betalar för.
10  Purchasing Powerisers / Choosing the Right Model / Re: Powerizers eller skyrunners? on: May 22, 2008, 07:29:43 PM
Välkommen till sidan!

Trevligt att du fått upp ögonen för sporten, är det något du undrar över är det bara att fråga, det finns många kompetenta människor på denna sidan Smiley

Om du vill komma så billigt undan så möjligt så kör på Friis taktik. Gillar du det är det så är det bara att byta till bättre fjädrar. Du behöver alltså inte köpa hela kittet en gång till Wink

Som sagt, välkommen!

//Emil
11  Powerising / Videos / Re: mallorca 2008 on: May 12, 2008, 03:09:04 PM
Nice videos Cheesy
12  Powerising / Problems / Re: broke my bocks :( plz help on: May 05, 2008, 05:46:11 PM
It's a standard part and you should be able to use that part from most stilts. The part might differ some but not so much that they are moddable Wink
13  Powerising / Modifying Powerisers / Re: Hur kan man göra sina powerisers bättre? on: May 05, 2008, 05:40:49 PM
Fjäderstyrka är väldigt personligt. Det beror mycket på hur bra man är på att ta tillvara på kraften och utnyttja den. Är man ny skall man nog hålla sig till vitklasserna, kanske gå upp en klass(när detta var nytt var det en absolut rekommendation att gå upp en klass, men det har ändrats lite med åren). Men det beror faktiskt också på vilket märke det är, olika fjädrar beter sig väldigt olika.

Om jag förstår dig rätt så har du köpt Up-wings. Dessa är väldigt annorlunda gentemot vanliga styltor. De har sina fördelar och nackdelar. Hur högt du kommer att kunna studsa kommer att bero, till största delen, på hur mycket du tränar.

Har inte själv testat barnstyltor, men de har som sagt inte det bästa ryktet som går att ha.

Lycka till!
14  Everything Else / Introductions / Re: hej hej on: May 05, 2008, 05:29:23 PM
Välkommen till oss, har du frågor är det bara att fråga Smiley
15  Powerising / Continental Europe / Re: 2.Int. Bouncing-event Mallorca 2008!!! April 25th to 27th on: April 29, 2008, 08:02:24 PM
Nice pictures Cheesy Hope you had a nice time.....of course you had Cheesy
Pages: [1] 2 3 4 ... 97