• english
  • german
  • swedish

A site dedicated to discussing Powerisers and to sharing photos, videos and articles about them

Welcome Guest

Log In:

Username:

Password:

register

Who's Online?

16 Guests, 0 Users, 0 Users in Chat

Please welcome Rudplf, our newest member.

Who's in Chat?

In order to join chat, you must first register.

New to PoweriserPages?

If you're new, then it's very much recommended to have a look in the knowledge section- where a lot of your questions are probably answered.

Board Stats

Total Members: 2150
Total Posts: 82291
Total Topics: 4881
Total Categories: 4
Total Boards: 27

Footnote

© PoweriserPages.com 2006–2008

PoweriserPages
October 13, 2008, 10:03:44 AM
You are currently only viewing topics in English, German & Swedish. Edit Preferences

Inclusion in the Knowledge Section
Knowledge

Nominate this Topic for the Knowledge section

Pages: [1]   Go Down
  Send this topic  |  Print  
Author Topic: Nu finns SkyRunners på Hobbex!  (Read 1296 times)
Chalmeristen
Wallaby
**

Bocks: 7's S-Rex R

View Profile
« on: March 26, 2008, 01:40:26 PM »

Hejsan "alla" svenska hoppare!

Tror att vi snart kommer bli betydligt fler... Såg i morse att Hobbex har börjat sälja Skyrunners för 1795:-. Det måste väl betyda att fler svenskar kommer köpa!

Lite tråkigt kanske att inte vara så "orginell" Wink längre men kul att vi blir fler  Grin

Hoppa på!
/Peter
hemoves.com
Kangaroo

Bocks: Powerskip E640

View Profile WWW
« Reply #1 on: March 26, 2008, 02:09:52 PM »

Ja jag såg detta i en Metro reklam för ca en vecka sedan. De skulle ha ett erbjudande så de kostar 1295kr i solnas butik tror jag det var:)

Nodde
Joey
*

View Profile
« Reply #2 on: March 31, 2008, 11:02:34 PM »

Men är skyrunners bra?, med tanke på deras låga pris kan man tro att dom är av dålig kvalitet. funderar nämligen på att köpa ett par Smiley
hemoves.com
Kangaroo

View Profile WWW
« Reply #3 on: April 01, 2008, 07:19:11 AM »

Som du sa qvaliteten kommer med priset. Jag har dock inte provat skyrunners själv, men har inte hört något bra från dem heller.

Nodde
Joey
*

View Profile
« Reply #4 on: April 01, 2008, 02:24:08 PM »

Jaja, tänkte bara att det kändes lite onödigt att köpa sådana för 2,5 tusen (och uppåt) med tanke på att de isf ska bli mina första. Så om någon här har, eller har haft skyrunners, så uppskattar jag eventuella svar.
Chalmeristen
Wallaby
**

Bocks: 7's S-Rex R

View Profile
« Reply #5 on: April 01, 2008, 08:50:10 PM »

Jag va inne på Hobbex och tittade på dem. Fick klämma och känna lite.
Frågade honom i kassan lite saker och han visste nog inte riktigt vad han pratade om, kan sa att "som jag förstått det är detta orginalet och de kostar egentligen 3000:- ...". Jag försökte förklara att det nog inte riktigt var hela sanningen. Det tyska märket PowerSkip har jag fattat som är orginalet och de kostar ju fortfarande typ 900€!
Men iaf, åter till SkyRunners. De har en snabbkoppling där man kan ändra om man vill ha fast eller rörlig fotplatta (vad de nu ska vara bra för...?). Spännena för fötterna verkar enligt min mening vara riktigt dåliga, likadana som den man spänner runt knäet. Men själva fjädern vet jag inget om egentligen.

Lycka till eventuellt köp!
/Peter
Nodde
Joey
*

View Profile
« Reply #6 on: April 01, 2008, 10:14:40 PM »

Tack för ditt svar peter (och Mikael)! Vid senare eftertanke så är det nog bättre om jag köper original powerizers istället, skyrunners verkar vara av löjligt dålig kvalitet.
Ja, de blir till att spara lite till då  Tongue
/Henke
hemoves.com
Kangaroo

View Profile WWW
« Reply #7 on: April 01, 2008, 10:42:08 PM »

Orginalet är Powerskips från tyskland, sedan kom Poweriser och efter det har vi alla dessa kina produkter skyrunner, poweriZer, flyjumper osv

Finns även ett märke som heter 7leaugeboots som har mycket bra kritik i forum runt om, de plaseras nog mellan powerskips och powerisers men dock till ett lägre pris än skipsen.

Nodde
Joey
*

View Profile
« Reply #8 on: April 01, 2008, 10:57:49 PM »

Ja det kan ju också vara ett alternativ, men mkt mer än 3000 är jag inte villig att lägga, går fortfarande i skolan och har andra utgifter:P
Hans
Joey
*

Bocks: Skyrunners

View Profile
« Reply #9 on: April 13, 2008, 03:26:55 PM »

OK, jag gick på det här med Hobbex
-hade inte hört talas om pryler förut så beställde glatt ett par (vuxenmodell 70-90 kg)
-kom paket på posten en vecka senare. Provkörde i torsdags och frånsett att jag är komplett nybörjare och har mkt att lära så var det skit kul
-höll på i en timme, har haft rätt mkt träningsverk efter det men annars ok.

En fudnering: vägde dem och de ligger på cirka 3.5 kg/styck är detta mycket?

Grin Grin Grin
Friis
Wallaroo

Bocks: Skyrunner

View Profile
« Reply #10 on: April 13, 2008, 03:46:00 PM »

Nae tror de flesta är tunga som as^^

Skyrunner.se har anmält Hobbex för varumärkesintrång. Jag tycker det vore riktigt tråkigt om Skyrunner.se måste upphöra sin verksamhet, jag köpte mina därifrån. Där finns reservdelar också, vet inte om Hobbex har något sånt.

Hur som helst tror jag skyrunners är tillräckligt bra som första styltor. De som har sagt negativa saker om skyrunner har sagt det om första generationen, medan det är andra gen. som gäller nu. Det är vad jag har hört iaf.

Jag ska ut och studsa på mina så fort jag blir frisk Cheesy Håller på och "moddar" dem nu ^^
Lobin
Joey
*

Bocks: Broken skyrunners and PR7090

View Profile
« Reply #11 on: April 13, 2008, 04:38:11 PM »

Jag har hoppat på skyrunners i ungefär en vecka nu och tycker de fungerar helt okej. dock känns det lite B med att det är snören man spänner fast fötterna i och det skaver nåt otroligt på insidan av benet när man hoppar med dem.

You can only live when you got nothing to lose.
hemoves.com
Kangaroo

View Profile WWW
« Reply #12 on: April 13, 2008, 05:19:05 PM »

Det här med första och andra generationen styltor vet jag inte mycket om men hoppas givetvis att de utveklar produkten för det har visats stora brister hos skyrunner. Vad som är värst är dock fabriken som tillverkar styltorna stjäl både bilder och videos från alla möjliga håll, smäller på sin loggo och använder det hej vilt.
Mer om detta i denna topic så inte denna blir helt off.
http://www.PoweriserPages.com/forum/skyrunners_suck-t4268.0.html

Friis
Wallaroo

Bocks: Skyrunner

View Profile
« Reply #13 on: April 13, 2008, 05:31:30 PM »

Jag har hoppat på skyrunners i ungefär en vecka nu och tycker de fungerar helt okej. dock känns det lite B med att det är snören man spänner fast fötterna i och det skaver nåt otroligt på insidan av benet när man hoppar med dem.
Ang. att det skavar i knäväcket... jag hittade lite mjukt "gel" som det heter på clasohlson (de hade sånt "gel" i en cykelsadel:p) som jag håller på att limma till en tubliknande sak jag ska sätta runt tygspännet... tror det kan hjälpa.
hemoves.com
Kangaroo

View Profile WWW
« Reply #14 on: April 13, 2008, 09:49:47 PM »

Det fungerar säkert, ett annat beprövat knep är att köpa voleyboll knäskydd och vända bakofram så det kommer där remmen går. Så slipper man skav såren

Pages: [1]   Go Up
  Send this topic  |  Print  

Jump to: