• english
  • german
  • swedish

A site dedicated to discussing Powerisers and to sharing photos, videos and articles about them

Welcome Guest

Log In:

Username:

Password:

register

Who's Online?

10 Guests, 4 Users, 3 Users in Chat
masterking09, Green_carl, Callumb, Kiola

Please welcome Steffen, our newest member.

Who's in Chat?

In order to join chat, you must first register.

New to PoweriserPages?

If you're new, then it's very much recommended to have a look in the knowledge section- where a lot of your questions are probably answered.

Board Stats

Total Members: 2143
Total Posts: 82141
Total Topics: 4871
Total Categories: 4
Total Boards: 27

Footnote

© PoweriserPages.com 2006–2008

PoweriserPages
October 10, 2008, 11:41:03 PM
You are currently only viewing topics in English, German & Swedish. Edit Preferences

Inclusion in the Knowledge Section
Knowledge

Nominate this Topic for the Knowledge section

Pages: [1]   Go Down
  Send this topic  |  Print  
Author Topic: Hur kan man göra sina powerisers bättre?  (Read 923 times)
Ben in Sweden
Joey
*

View Profile
« on: October 01, 2007, 02:31:45 PM »

Jag är väldigt ny till detta och har precis beställt mina första powerisers från http://www.originalpowerizer.com/products.html
Jag undrar bara om man kan göra dem bättre på något sätt, hur man kan dämpa lätet när man studsar. Jag väger cirk 45 kg och beställde powerisers adult för 55-65 kg, kommer dessa att vara bra och kommer jag kunna studsa högt? sett och läst att powerisers för barn inte är lika "bra", att man inte kan hoppa så högt,stämmer detta?
robban_a
Joey
*

Bocks: powerizers m60

View Profile
« Reply #1 on: May 05, 2008, 03:51:43 PM »

jag har provat barnmodellen och den spänns längre ner på benet så man har dålig balans och så är fjädern kortare så man hoppar inte lika högt. har även testat en modell som var till för 110 kg. då blev det helt stumt (väger 60) och gick inte att hoppa alls. mina powerizers m60 är jättemjuka och när man promenerar så är det som att gå på moln Smiley
köpte på www.powerizers.se , dom säljer också utbytbara fjädrar, men har inte testat dom.
zackiz
Global Moderator
Super-Kangaroo

Bocks: Powerskips E640

Emil Zackariasson

View Profile
« Reply #2 on: May 05, 2008, 05:40:49 PM »

Fjäderstyrka är väldigt personligt. Det beror mycket på hur bra man är på att ta tillvara på kraften och utnyttja den. Är man ny skall man nog hålla sig till vitklasserna, kanske gå upp en klass(när detta var nytt var det en absolut rekommendation att gå upp en klass, men det har ändrats lite med åren). Men det beror faktiskt också på vilket märke det är, olika fjädrar beter sig väldigt olika.

Om jag förstår dig rätt så har du köpt Up-wings. Dessa är väldigt annorlunda gentemot vanliga styltor. De har sina fördelar och nackdelar. Hur högt du kommer att kunna studsa kommer att bero, till största delen, på hur mycket du tränar.

Har inte själv testat barnstyltor, men de har som sagt inte det bästa ryktet som går att ha.

Lycka till!
Pages: [1]   Go Up
  Send this topic  |  Print  

Jump to: